بی شک شما بعنوان یک مدیر ، سرپرست ، حسابرس ارشد ، حسابرس و یا کمک حسابرس علاقه مند به مشاهده عملکرد خود به نحو بسیار مناسب می باشید و همانطور که می دانید ثمره یک کار حسابرسی همان گزارش حسابرسی می باشد فلذا کمک به تهیه این گزارش در هر سطح می تواند کارایی بالایی از شما  منعکس نماید . در بخش ذیل جدولی از نکات کنترلی مورد نیاز به هنگام تهیه گزارش حسابرسی ( البته در مرحله نهایی ) را مشاهده می کنید که با رعایت آنها مطمئنا روند حسابرسی را  اثر بخش تر نموده اید . امید وارم مورد استفاده واقع گردد .

ردیف

شرح

۱

کنترل شماره صفحات گزارش قبل از تحریر و بعد از تحریر

۲

کنترل گزارش از نظر نگارش و املاء

۳

کنترل جمعهای عمودی و افقی ارقام گزارش

۴

کنترل شماره ردیف بندها و یادداشتها

۵

کنترل عطف ها

۶

کنترل دقیق سرفصل حسابها طبق ترازنامه با یادداشتهای مربوطه  

۷

اقلام مقایسه ای با صورتهای مالی سال قبل

۸

کنترل خط کشی زیر عناوین

۹

کنترل استاندارد ها

۱۰

کنترل کافی بودن افشاء یادداشتها

۱۱

کنترل درج کلیه موارد گزارش سال قبل در گزارش جاری و یا اطمینان از برطرف کردن آنها

۱۲

کنترل عناوین بالای صفحات گزارش

۱۳

کنترل گزارش تحریر شده با پیش نویس گزارش